Vacancies Utrecht University School of Economics

Hbo/Wo Meewerkstagiair Duurzaam Beleggen

Type:
Description

Ben jij een enthousiaste student met een passie voor duurzaamheid? Heb jij altijd al willen meedenken over duurzaamheidsstrategieën voor grote bedrijven? En wil jij tijdens je stage niet alleen impact maken binnen Achmea, maar ook bijdragen aan een bredere maatschappelijke verbetering? Dan hebben wij dé perfecte stageplek voor jou!

Binnen ons team Duurzaam Beleggen zijn we op zoek naar een gedreven stagiair die graag wil meewerken. Je krijgt de kans om op een duurzame manier geld te investeren voor Achmea. Aan de hand van grondig onderzoek en analyse bepaal jij welke kansen en risico's er zijn op het gebied van milieu, maatschappij en goed bestuur (ESG) binnen de beleggingsportefeuilles van Achmea IM. Je zult onder andere de duurzaamheidsrapporten van bedrijven bestuderen, evenals andere relevante bronnen. Op basis van jouw onderzoek stellen wij vast met welke bedrijven en organisaties wij namens Achmea IM en haar klanten in gesprek gaan (engagement) en welke doelen wij willen bereiken. Als volwaardig lid van het team krijg je volop de gelegenheid om actief deel te nemen!

Wat ga je doen?

Je zult meewerken aan de voorbereiding van engagementstrategieën, bijvoorbeeld door het voorbereiden van een nieuw onderwerp voor engagement.
Je helpt bij het uitvoeren van vooronderzoek voor gesprekken met internationale bedrijven waarin wij beleggen.
Je draagt bij aan het opstellen van kritische vragen over het ESG-beleid van bedrijven en organisaties.
Je plant gesprekken met deze bedrijven en bent ook zelf aanwezig bij deze gesprekken.
Je werkt mee aan het opstellen van rapportages voor onze klanten over de voortgang van onze engagementgesprekken.
Je helpt bij het kritisch beoordelen van groene obligaties.

Profile

Jij volgt momenteel een hbo/wo opleiding richting finance, bedrijfskunde of gerelateerd;
Maar belangrijker nog, jij hebt interesse in het thema duurzaamheid;
Jij vindt het leuk om in teamverband te werken;
Jij neemt graag initiatief én proactief handelen is echt jouw ding;
Jij bent schriftelijk vaardig in de Nederlandse taal.

Application Procedure

Preference for bachelor or master student:
No preference
Starts: