Junior onderzoeker – stagiair “Economische VEerkracht van Regio’s (EVER)

Voor het onderzoeksproject Economische VEerkracht van Regio’s (EVER) zoeken wij een (junior) onderzoeker.
4- 6 maanden 0,8/1,0 FTE

Begeleiding: Erik Stam (UU)

Na de diepe dalen van de coronacrisis herstelt de Nederlandse economie verrassend snel. En ook de regionale veerkracht blijkt groot. Maar de economische en maatschappelijke gevolgen van de coronacrisis pakken in elke Nederlandse regio weer anders uit. EVER onderzoekt hoe, en ondersteunt de regio’s die zich herpakken.

Wat ga je doen?
In teamverband voer je onderzoek uit op het gebied van ondernemerschap en regionaal-economische ontwikkeling waarbij de onderzoeksresultaten worden gerapporteerd en gepresenteerd. Dit onderzoek is onderdeel van het ZonMw gefinancierde Corona onderzoeksproject Economische VEerkracht van Regio’s (EVER). Hierbij is een groot consortium van academische onderzoekers van de Universiteit Utrecht en Tilburg University, beleidsonderzoekers en maatschappelijke partners uit sectoren en regio’s bij betrokken.

We zoeken een nieuwe collega die:

• een (bijna) afgeronde universitaire masteropleiding economie, econometrie, economische geografie, of bedrijfskunde heeft;
  • uitstekende (kwantitatieve) onderzoeksvaardigheden heeft;
  • affiniteit heeft met ondernemerschap en regionaal beleid;
  • een sterk analytische en creatieve instelling heeft;
  • samenwerking georiënteerd en proactief is;
  • communicatief zeer vaardig in Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk.

Voor meer informatie: Prof dr Erik Stam – e.stam@uu.nl

Is dit wat voor je? Stuur je motivatie en cijferlijst naar e.stam@uu.nl voor 7 juli 2022

Master students
4-6 maanden