Vacancies Utrecht University School of Economics

Vacancies

Parttime Economisch onderzoeker (24 uur)

Type:

Jouw uitdaging
Bijna klaar met je studie, maar nog geen tijd voor een fulltime baan?” Start dan alvast in de functie van economisch onderzoeker.

Als onderzoeker houd je van het oplossen van problemen, het ontwikkelen van nieuwe ideeën en inzichten en het experimenteren met data. Je gaat aan de slag bij de divisie Economie, Bedrijven en Nationale rekeningen (EBN) en werkt aan verschillende EBN-brede onderzoeks- en ontwikkelprojecten.
Voorbeelden van onderzoeksgebieden zijn de EBN-thema’s Klimaat en duurzaamheid, Digitalisering en Globalisering en waardeketens, de ontwikkeling van synthetische datasets en het bedrijvennetwerkbestand.

Daarbij help je met het ontwikkelen van nieuwe methoden, datasets en toepassingen en lever je ook een bijdrage aan het ontwerpen van statistische processen om de datasets op reguliere basis te produceren. Ook draag je bij aan het opzetten en onderhouden van externe contacten rond het onderzoek met bijvoorbeeld ministeries, planbureaus en universiteiten.

Zo ziet je team eruit:
Ontwikkeling
Het werk biedt uitdaging, afwisseling en ruimte voor verdieping. Persoonlijke ontwikkeling gaat haast vanzelf.

Ontspanning
Dit vinden we in tafeltennis, voetbal tussen de middag, lunchwandelen, teamborrels-/uitjes en pubquizen.

Statistieken
Deze staan in grote belangstelling bij de Europese Commissie, ministeries en nationale- en internationale media.

Teamprestatie
Wij zijn toonaangevend als het gaat om het signaleren, meten en beschrijven van economische fenomenen.

Je komt te werken bij de divisie Economie, Bedrijven en Nationale rekeningen (EBN). Je werkt met mensen die cijfers en informatie leveren voor belangrijke macro-economische thema’s zoals economische groei, inflatie en overheidstekort.

Vanuit de divisiestaf draag je bij aan EBN-brede innovatie, door het meedraaien in multidisciplinaire projectteams met ervaren CBS’ers, met een mix van methodologische, vakinhoudelijke en automatiseringskennis. Kortom: je werkterrein is heel EBN!

We werken in hybride vorm thuis en op kantoor. In je team maak je daarover afspraken. Je spreekt bijvoorbeeld af hoeveel dagen je op het CBS werkt, of dat vaste dagen zijn, hele of halve dagen.

Wie jij bent
Een goede en flexibele samenwerker die minimaal 24 uur per week beschikbaar is om relevante ervaring op te doen, zo zien we je graag.
Daarnaast:

• Ben je in afronding van een hbo of wo studie;
  • Heb je sterke affiniteit met data en statistiek en met het werken met grote databestanden;
  • Heb je programmeerervaring in bijvoorbeeld Python, R en/of SQL;
  • Ben je een creatieve denker die zowel theoretische concepten meetbaar kan maken en als data in conceptuele kaders kan plaatsen.
Application Procedure

Wat hebben we je te bieden
Voor onze arbeidsvoorwaarden volgen wij de CAO Rijk.

Een salaris volgens de CAO Rijk van minimaal EUR 2817,- en maximaal EUR 4707,- bruto per maand op basis van 36 uur. De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
Je ontvangt het Individueel Keuze Budget (IKB) waarbij je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf kunt samenstellen. In totaal krijg je 16,37% (inclusief 8% vakantiegeld) bovenop je maandloon waarbij je zelf bepaalt hoe, wanneer en op welke wijze je deze wilt inzetten.
Je wordt voorzien van een laptop (Windows of Apple) met dockingstation zodat je overal gemakkelijk kunt werken. Tevens ontvang je een mobiele telefoon.
Je ontvangt een Pensioen bij het ABP Pensioenfonds.

Hoe gaat het solliciteren nu in deze tijd?
Wij volgen de richtlijnen van de Rijksoverheid en werken in hybride vorm thuis en op kantoor. We maken bij al onze werkzaamheden graag gebruik van de voordelen van het digitale werken en voeren daarom onze sollicitatiegesprekken zoveel mogelijk via Zoom.

Benieuwd? We vertellen je graag meer over ons hele sollicitatieproces.

We sluiten de vacature bij voldoende aanbod.

In verband met de privacywetgeving worden alléén sollicitaties via onze website in behandeling genomen.

Preference for bachelor or master student:
No preference
Starts: