Stage vacature: Stage Projectassistent Responsible Investment

Zie jij jezelf onderzoek doen naar trends en ontwikkelingen op het gebied van duurzaam beleggen? Ben jij sterk in het analyseren van beleid en resultaten uit onderzoek? Vind je het belangrijk dat je werk een positieve bijdrage levert aan de wereld? Dan is dit de stage waar je naar zoekt!

Bij de VBDO krijg je de kans om volwaardig mee te draaien in een jong, informeel en gedreven team, terwijl je toegang krijgt tot een groot, professioneel netwerk. In ruil daarvoor zijn wij op zoek naar een enthousiaste en zelfstandige stagiair, die ondersteunt bij het uitvoeren van onze benchmark over duurzaam beleggen.

WAT GA JE DOEN:
Als projectassistent werk je primair mee aan een toonaangevend pensioenfondsen onderzoek van VBDO op het gebied van duurzaam beleggen, in de vorm van een benchmark (vergelijkend onderzoek). Onze benchmarks stimuleren institutionele investeerders zoals verzekeraars en pensioenfondsen tot het duurzamer investeren van hun miljarden vermogens. Ze zijn zeer bekend in de financiële sector en er wordt ieder jaar weer reikhalzend uitgekeken naar de publicatie ervan. Je werkt dus mee aan een bijzonder en prestigieus project!

Als onderdeel van het onderzoek analyseer je het beleggingsbeleid van pensioenfondsen en/of verzekeraars en kijk je in hoeverre dit wordt uitgevoerd. Je krijgt ook de mogelijkheid een bijdrage te leveren aan seminars rondom duurzaamheidsthema’s.

Je werkzaamheden bestaan grotendeels uit:
• Onderzoek naar trends en ontwikkelingen op gebied van duurzaam beleggen;
• Het analyseren van het duurzaam beleggingsbeleid van institutionele investeerders;
• Het verwerken en analyseren van de resultaten;
• Het meeschrijven aan de uiteindelijke rapportage.

WAT BIEDEN WIJ JOU:
• Je maakt kennis met alle aspecten van duurzaam beleggen (bereid je voor op een uitdagende, steep learning curve!);
• De kans om afwisselend en maatschappelijk relevant werk te verrichten in een klein team met een informele sfeer en goede begeleiding;
• De kans om contacten te leggen en kennis op te doen bij (inter)nationale bedrijven, financiële instellingen, overheden en maatschappelijke organisaties;
• Je leert eigen beslissingen nemen en zelfstandig werken;
• Kantoor in de oude binnenstad van Utrecht op 10 minuten lopen van het station;
• Inclusief gezonde (vega) lunch;
• Je krijgt een stagevergoeding van 500 euro per maand bij een 4-daagse werkweek.

JOUW VAARDIGHEDEN & INTERESSES
• Je hebt affiniteit met duurzaamheid en verantwoord beleggen;
• Je studeert nog en volgt een universitaire opleiding;
• Je bent analytisch, zelfstandig, leergierig, en je neemt verantwoordelijkheid;
• Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed, in woord en geschrift.

SOLLICITEREN
Spreekt bovenstaande je aan en ben je vanaf februari óf maart 2022 voor zes maanden beschikbaar? Stuur dan je motivatiebrief en CV uiterlijk 31 december naar Sara Heinsbroek, Projectmanager Duurzaam Beleggen, via sara.heinsbroek@vbdo.nl. Je kunt ook bij Sara terecht voor vragen over de vacature.

OVER VBDO
De VBDO is opgericht met het doel de kapitaalmarkt te verduurzamen. VBDO maakt multinationals en beleggers bewust van hun bijdrage aan een duurzame kapitaalmarkt en daarmee een duurzame wereld. Dit doen we onder andere door het stellen van kritisch-constructieve vragen op aandeelhoudersvergaderingen en het organiseren van seminars en masterclasses. Ook brengen we regelmatig onderzoeksrapporten uit, zoals een benchmark voor verzekeringen en pensioenfondsen waarmee we vergelijken wie het beste presteert op het gebied van duurzaam beleggen. Meer informatie vind je op www.vbdo.nl.

February
31/12/2022

Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO)

Sara Heinsbroek