Stichting Studiebegeleiding Leiden (SSL) zoekt nieuwe docenten (€160/dag)

Als assistent-docent ben jij degene die de leerlingen op persoonlijk niveau begeleidt. Nadat de hoofddocent de uitleg van een bepaald blok heeft gegeven, gaan de leerlingen zelfstandig aan de slag met het maken van opgaven. Jij helpt ze vervolgens als ze een vraag hebben of vastlopen. Daarnaast doe je nog een aantal andere dingen om de vorderingen van je leerlingen bij te houden en ze de handvatten te geven om optimaal voorbereid het examen in te gaan.

De werkzaamheden van een assistent-docent zijn:
- Je helpt leerlingen individueel wanneer ze opgaven aan het maken zijn.
- Je begeleidt een klein groepje leerlingen persoonlijk. Dit houdt in:
- Intake- en eindgesprekjes voeren met jouw leerlingen.
- Overzicht houden over hun vooruitgang.
- De schriften nakijken van jouw leerlingen en persoonlijke feedback en tips geven.
- Een persoonlijk advies geven voor de inrichting van het avondprogramma voor elk van je leerlingen.
- Een laagdrempelig aanspreekpunt zijn voor je leerlingen.
- Je overlegt met je team maakt een plan om elke leerling zo goed mogelijk te helpen.
- Samen met je team zorg je voor variatie in het programma, bijvoorbeeld door het organiseren van een quiz of spel.

Om in aanmerking te komen om bij ons te solliciteren als assistent-docent, gelden de volgende vereisten:

- Je hebt minimaal een 8,5 op je eindlijst voor het vak waarvoor je belangstelling hebt. Ook heb je hoge cijfers voor de overige vakken.
- Je volgt een universitaire opleiding (of hebt deze afgerond) voor het vak waarvoor je belangstelling hebt of een studie die daar raakvlakken mee heeft.
- Je bent enthousiast en geduldig.

Voldoe je niet aan de eisen?
Mochten je cijfers van de middelbare school iets minder hoog zijn dan zoals hierboven is beschreven, dan is het toch mogelijk te solliciteren wanneer je:
- Een studie doet die gerelateerd is aan het vak dat je wilt geven (bijvoorbeeld een technische studie voor het vak wiskunde of natuurkunde).
- En je over een uitstekende universitaire cijferlijst beschikt (stuur deze dus mee).

Als lesgeven bij SSL je aanspreekt en je aan de vereisten voldoet, stuur dan je sollicitatie naar Sanne Vilijn (sollicitaties@sslleiden.nl) met daarin:
- Je cv.
- Je cijferlijst van de middelbare school (Tip: je kunt inloggen bij DUO en onder 'diplomaregister' je cijferlijst als pdf downloaden).
- Een korte motivatie waarom je geschikt denkt te zijn.
- Indien je middelbare schoolcijfers iets lager zijn dan beschreven in onze vereisten, vergeet dan niet ook je universitaire cijferlijst mee te sturen.

Bachelor students
01/05/2023

Stichting Studiebegeleiding Leiden (SSL)

Sanne Vilijn