Vacature Publieksbegeleider / oproepreceptionist Universiteitsmuseum Utrecht (UMU)

Ben je nieuwsgierig en ga je graag samen met kinderen en families op onderzoek uit? Dan zoeken wij jou!

Het museum ondergaat een complete metamorfose: we worden hét onderzoeksmuseum van Nederland. Onze droom: iedereen wetenschapswijs! Onze belofte: in het Universiteitsmuseum word je onderzoeker. Tijdens een bezoek aan ons museum komt de onderzoeker in je naar boven en leer je de wetenschap te waarderen en op waarde te schatten. We richten ons op families met kinderen in de leeftijd van 8 tot 14 jaar en scholieren van dezelfde leeftijd. In september 2023 opent het nieuwe UMU, waarin de publieksbegeleiders een belangrijke rol vervullen.

Wat ga je doen?
Als publieksbegeleider begeleid je onderwijsprogramma’s, activiteiten en evenementen voor:

-leerlingen uit groep 5 t/m 8 van het basisonderwijs;
-leerlingen van het VMBO en de onderbouw van havo en vwo;
-families met kinderen tussen de 8 en 14 jaar.
-Vanaf het voorjaar 2023 worden er diverse programma’s getest in het nieuwe museum.
-Tot de officiële opening van het UMU ga je nog met lesprogramma’s op pad naar scholen, en zijn er ook andere activiteiten en evenementen buiten het museum.
-Van 10 t/m 13 en 17 t/m 20 juli is je beschikbaarheid zeer gewenst tijdens de Summerschool Junior, waar publieksbegeleiders worden ingezet om groepjes leerlingen te begeleiden.
-Na de zomervakantie vinden je werkzaamheden vooral in het museum plaats, zowel doordeweeks als in het weekend.

In het voorjaar worden meerdere trainingsmomenten georganiseerd, om de nieuwe en huidige publieksbegeleiders klaar te stomen voor de opening van het UMU. Aanwezigheid bij deze trainingen is verplicht; je krijgt hiervoor een vergoeding.

Oproepreceptionist
Je kunt daarnaast ook worden ingezet worden als receptionist. Het receptieteam werkt in wisselende diensten zeven dagen per week en draagt zorgt voor de ontvangst van bezoekers. Naast het bedienen van de museumkassa zijn de receptionisten als eerste aanspreekpunt voor de bezoeker het ‘visitekaartje’ van het museum en hebben zij een informerende rol. Zij vormen een schakel tussen de bezoeker en de back-office.

Wat je gaat doen als oproepreceptionist:

Je beantwoordt vragen en geeft informatie over de tentoonstellingen, activiteiten en faciliteiten.
Je bent alert op gevaarlijke situaties, brandgevaar, beschadiging dan wel diefstal van tentoongestelde kunstvoorwerpen en -objecten.
Indien nodig wijs je bezoekers op onze huisregels.
Als receptionist ben je tevens verantwoordelijk voor de bediening van de kassa en het afrekenen van artikelen uit de winkel.

Profiel
-Je bent student aan de Universiteit Utrecht.
-Je hebt belangstelling voor het overbrengen van wetenschap.
-Museale interesse en interesse in de wetenschap spreken voor zich.
-Je hebt ervaring met en/of talent voor het werken met (onderwijs)groepen (kinderen).
-Je bent minimaal één werk- en één weekenddag per week beschikbaar.
-Je kunt werken in een team.
-Je bent creatief en flexibel.
-Je bent betrouwbaar en verantwoordelijk.
-Je bent gastvrij en representatief
-Je bent accuraat.
-Je hebt ruime ervaring met Microsoft Office software.
-Je hebt een goede beheersing van de Engelse taal.
-Je hebt een bhv-diploma of bent bereidheid deze te halen.
-Je bent bereid te werken in het weekend en tijdens avonduren en vakanties.
-Bij voorkeur woon je in Utrecht.'

We vinden het belangrijk dat iedereen zich thuis voelt in het UMU. We verwelkomen medewerkers met diverse achtergronden en perspectieven. We zoeken medewerkers die als rolmodel willen fungeren en open staan om met hun persoonlijke verhaal kinderen mee te nemen in de wereld van wetenschap en onderzoek.

Je krijgt een oproepcontract via Topselect. Het gaat om een contract op oproepbasis (brutosalaris per uur: €14,56) waarbij je zelf kunnen intekenen en het aantal uren per week kan variëren. We willen benadrukken dat het een bijbaan betreft.

Solliciteren
Iedereen verdient het om zich thuis te voelen bij onze universiteit. We verwelkomen medewerkers met een grote verscheidenheid aan achtergronden en perspectieven.

Heb je interesse om te solliciteren? Stuur ons een brief met de motivatie waarom je bij ons wilt werken en waarom jij geschikt bent om ons publiek wetenschapswijs te maken. Geef in je brief aan of je geïnteresseerd bent in receptiediensten en waarom jij hier geschikt voor bent. Stuur ook je (video-) CV of link naar je actuele LinkedIn-pagina.

Gesprekken vinden eind februari plaats.

De eerste training en de start van de werkzaamheden staan gepland voor medio maart.

Uiterlijk reageren op 15 februari 2023 via deze link: https://umu.nl/vacature-publieksbegeleider/

15/02/2023
Download: